Kunde
Vivify er en helseapp med fokus på å hjelpe folk som plages av kroniske smerter.
Appen tar i bruk metoder, med forskning i ryggen, som er bevist å ha positiv virkning på kroniske smerter i rygg og nakke.
Oppgave
Appen til Vivify tar brukeren gjennom et 28-dagers program, som inkluderer smerteundervisning og fysiske øvelser.
Vivify sin strategi var å formidle dette med over 70 videoer i appen. Visjonen var å filme videoene i behagelige og inspirerende omgivelser, på forskjellige lokasjoner i Europa.
De trengte et team til å produsere videoene, og derfor tok kontakt med Hype.

Løsning
Planleggingsprosessen begynte tidlig, og vi utførte tester i Norge før vi startet innspillingen i Italia i 2019.
Videoene skulle spilles inn i løpet av 15 dager i Italia, Sveits og Østerrike. Lokasjonene inkluderte bla. Pienza og San Gimignano i Toscana-regionen, Lake Lucerne i Sveits, og Hallstatt i Østerrike.
Vi fullførte innspillingen med én dag til overs. Da gjensto den største jobben, som var å redigere videomaterialet og produsere over 70 videoer til appen.


Resultat
Teamet arbeidet med å klippe over 1000 lyd- og videofiler til over 70 sluttprodukter, over en periode på ca. 6 måneder.
Vivify ble nøye inkludert i prosessen, og vi endte opp med den ferdige appen publisert i App Store i løpet av sommeren 2020.

Konklusjon
Vi ser tilbake på en suksessfull innspilling og produksjon, til tross for ambisiøse mål. Vi er stolt over produktet, som vil lindre kroniske smerter hos personer veden rundt.
